09/11/2013
Sosyal Medyada Dünya ikincisiyiz
İZMİR Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Yakın, sosyal medya kullanımında Brezilya, Rusya, Endonezya, Hindistan ve İngiltere’yi geride bırakan Türkiye’nin, ABD’nin ardından ikinci sırada yer aldığını söyledi.
İzmir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Yakın, 75 milyonu geçen Türkiye nüfusunun sosyal medya kullanımının dünya sıralamasında ikinciliğe yerleştiğine dikkat çekti. Türkiye’de internetin bu kadar yoğun bir şekilde kullanılmasını, aslında vatandaşın yeni teknolojiye uyumunu yansıtması açısından önemli bir gösterge olarak değerlendiren Yrd. Doç. Dr. Yakın, internette gerek Türkçe gerekse yabancı dilde görsel ve yazılı veri sağlayan ve var olan veriyi yöneten ülkelerin gelecekte dünyada dikkatle dinleneceğini söyledi. Yrd. Doç. Dr. Yakın, "Türkiye’nin internet popülasyonunun yüzde 31.10’u Twitter kullanıyor ve bu rakam da Türkiye’yi Twitter’da dünya birincisi yapıyor. Bu durum, içerik sağlayıcılığı açısından Türkiye’nin gelecekte sözü geçen ülkelerden biri olacağının önemli bir göstergesi" diye konuştu.
Yrd. Doç. Dr. Yakın, Türkiye’de internet kullanımıyla ilgili şu verileri aktardı: "Türkiye İstatistik Kurumu Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2013 verilerine göre 16-74 yaş grubundaki tüm bireylerin yüzde 39.5’i interneti düzenli olarak (hemen her gün veya haftada en az bir defa) kullandı. Aynı dönem ve yaş grubunda internet kullanan bireylerin arasında düzenli internet kullanım oranı ise yüzde 91.6 oldu. Financial Times’a göre Türkiye’de internet kullanıcısı sayısı 36 milyonun üzerinde. Webrazzi sitesinin aktardığı bilgilere göre ise Foursquare’da Türkiye ABD’den sonra dünyada en çok check-in yapılan ikinci ülke. Türkiye böylelikle Brezilya, Rusya, Endonezya, Hindistan ve İngiltere gibi ülkeleri geride bırakmış oldu. Türkiye’nin internet popülasyonunun yüzde 31.10’u Twitter kullanıyor ve bu rakam da Türkiye’yi Twitter’da dünya birincisi yapıyor. Türkiye’nin Twitter kullanıcı sayısı ise 11 milyon 337 bin 505. Bu arada Türkiye’nin ardından 5 ülke Japonya, Hollanda, Venezuella, Filipinler ve İngiltere sıralanıyor."
TÜRKİYE SOSYAL MEDYADA
İnternetin gerek akıllı telefonlar ve tabletler gerekse bilgisayarlar aracılığıyla sürekli bağlı kalınan bir kanal hatta yeni çağın televizyonu olarak nitelendirilebileceğini ifade eden Yakın, sosyal medya kanallarının tıpkı kitle iletişim araçları gibi eğlence işlevinin yanında bilgilendirici ve eğitici içerikle de beslenmesi gerektiğine değindi. Yeni medya okuryazarlığının gelecek akademik çalışmalar için önemli bir başlık olduğunu vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Yakın, "Eğitimde içeriğin interaktif bir şekilde oluşturulması önemli. Youtube, Instagram, Facebook, Twitter ya da diğerlerinde artık öğretmenler kadar öğrencilerin de küçük yaşlardan itibaren eğitim içeriklerini tasarlayabilecek, yayınlayabilecek ve bu yayınları kullanabilecek şekilde yetiştirilmesi gerekiyor" dedi.
Özellikle yeni medyayı anlayacak, bu medya içerisinde anlamlı üretim yapabilecek olanların gelecekte söz sahibi olacağından bahseden Yrd. Doç. Dr. Yakın, "Bireylerin, kurumların, devletlerin vitrini artık internet. İnternet üzerinde karşılıklı iletişimle de doğan yapıdan dolayı içeriği yönlendiremediğiniz takdirde güvenliğinizin, ekonominizin zarar görmesi söz konusu" diyerek yeni medyanın önemine dikkat çekti.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder