Otistik Çocukları Koruma ve Yönlendirme Derneği (ODER) ile Dokuz Eylül Üniversitesi ortaklığıyla yürütülen, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen 'Otizmle Dans' adlı proje İzmir’de hayata geçiriliyor.
Proje kapsamında 40 otizmli öğrencinin, öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarının desteğiyle drama, müzik, dans gibi etkinliklere katılarak toplumsal hayata entegrasyonunun sağlanması amaçlanıyor.
Otistik Çocukları Koruma ve Yönlendirme Derneği’nin, Avrupa Birliği tarafından desteklenen, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nca açılan Engellilerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı’na yaptığı ’Otizmle Dans’ proje başvurusu kabul edildi. Yaklaşık 600 başvurunun içinden destek almaya hak kazanan 24 projeden birisi olan projede, otizmli bireylerin toplumla bütünleşmeleri, ayrımcılığa maruz kalmamaları, üretken bireyler olarak hayatın içinde yer alabilmeleri için sanat etkinliklerinin önemli katkılar sağlaması amaçlandı. Proje kapsamında ayrıca gerçekleştirilecek eğitim programları ve etkinliklerle hem otizmli bireylerin kendilerini geliştirebilmeleri, kapasitelerini sonuna kadar kullanabilmeleri, hem de akranlarının onları kabulünü sağlamalarına da yer verildi. Dokuz Eylül Üniversitesi ortaklığıyla yürütülecek projenin eğitim ekibini ise, Buca Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri ile öğretmen adayları oluşturdu.
AMAÇ FARKINDALIĞI ARTTIRMAK
ODER Yönetim Kurulu İkinci Başkanı Yeşim Zorlu, projenin genel hedefinin sanat etkinlikleriyle otizmli bireylerin toplumsal entegrasyonuna katkıda bulunmak ve öğretmen adayları ile ilköğretim okulu öğretmen ve öğrencilerinin otizm konusunda farkındalıklarını arttırmak olduğunu belirterek şunları söyledi:
Proje kapsamında 40 otizmli öğrencinin, öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarının desteğiyle drama, müzik, dans gibi etkinliklere katılarak toplumsal hayata entegrasyonunun sağlanması amaçlanıyor.
Otistik Çocukları Koruma ve Yönlendirme Derneği’nin, Avrupa Birliği tarafından desteklenen, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nca açılan Engellilerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı’na yaptığı ’Otizmle Dans’ proje başvurusu kabul edildi. Yaklaşık 600 başvurunun içinden destek almaya hak kazanan 24 projeden birisi olan projede, otizmli bireylerin toplumla bütünleşmeleri, ayrımcılığa maruz kalmamaları, üretken bireyler olarak hayatın içinde yer alabilmeleri için sanat etkinliklerinin önemli katkılar sağlaması amaçlandı. Proje kapsamında ayrıca gerçekleştirilecek eğitim programları ve etkinliklerle hem otizmli bireylerin kendilerini geliştirebilmeleri, kapasitelerini sonuna kadar kullanabilmeleri, hem de akranlarının onları kabulünü sağlamalarına da yer verildi. Dokuz Eylül Üniversitesi ortaklığıyla yürütülecek projenin eğitim ekibini ise, Buca Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri ile öğretmen adayları oluşturdu.
AMAÇ FARKINDALIĞI ARTTIRMAK
ODER Yönetim Kurulu İkinci Başkanı Yeşim Zorlu, projenin genel hedefinin sanat etkinlikleriyle otizmli bireylerin toplumsal entegrasyonuna katkıda bulunmak ve öğretmen adayları ile ilköğretim okulu öğretmen ve öğrencilerinin otizm konusunda farkındalıklarını arttırmak olduğunu belirterek şunları söyledi:
"Proje kapsamında otizmli çocuklara yönelik uygulanacak sanat eğitimleri için başvurular başlamıştır. Buca Eğitim Fakültesi öğrencilerinden projede gönüllü çalışacak grupların eğitimleri de halen sürmektedir. 20 öğretmen adayına müzik, resim, drama gibi sanat etkinliklerinde otizmli bireylerle çalışabilecek bilgi ve becerileri kazandırmayı, 40 öğretmen adayına da otizmli bireylere ağabey-abla modeline dayalı rehberlik yapabilme becerisini kazandırmak istiyoruz. Projede, belirli bir yaş düzeyinde 40 otizmli birey yer alacaktır. Müzik, drama, resim-kolaj ya da İngilizce şarkı alanlarında yapılacak çalışmalardan faydalanmak isteyenlerin başvurularını bekliyoruz. Eğitimlerin ardından ortaya konulacak eserleri veya gösterileri de çeşitli eğitim kurumlarında sergileyeceğiz."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder