16/12/2013

Söyleyecek söz çok! kısaca "Eğitim cehaleti alır, eşeklik baki kalır"


Bağdat caddesini bilir misiniz? Bilmeyenler için hemen anlatayım kaldırımları bir hatta bazı bazı iki araba boyunda yani gayet geniş ve rampaları eğimi vs. engellilere gayet uygun bir cadde.. Bugün Tekerlekli sandalyem ile bu cadde üzerindeki kaldırımda ilerlerken tüm kaldırımı aracı ile kaplayarak park eden ve ne tekerlekli sandalye ne bisiklet kullanıcıları için yer bırakmayan bir araca denk geldim.Yağmur ve soğuk altında bir kaç dk. sahibi belki gelir diye bekledim. Gelen giden yok..Yapmam gerekeni yapıp 155'i arayarak bilgisini aktardım. 10 dk içinde Polis çekici araç ile geldi ve aracı kaldırdı. Ben yolumda ilerleye bildim. ( Çekici araç
tamamen şansa o an oradan geçiyormuş) Biraz ilerde Otobüs durağında beklerken hoş eğitimli birine benzeyen bir bayan koluma dokunarak "Pardon ilerideki aracı siz mi polise şikayet ettiniz?" dedi. "Evet, ben ettim" dememle sevgili hanım efendi aracının çektirilmiş olmasının kızgınlığı ile bana aklımın hala almadığı şeyler söyledi. Hanım efendi hamileymiş eşi ile bir kaç dakikalığına kaldırımda rampanın üzerine bırakmış bu gayet normalmiş. Bekleyemez miymişim? :) "Bunu bana mı söylüyorsunuz?" dediğimde gayet pişkin edasıyla "evet size söylüyorum" diye söylenmeye devam edebildi. "Aracınızı hiçbir sebeple kaldırıma bırakamazsınız" desem de o an beni duymuyordu.. Ardından eşi olan beyefendi "Sizin yüzünüzden 200-300 TL ödeyeceğiz şimdi" dedi.. Beyefendiye tekrar söylüyorum umarım bir yerlerde karşısına çıkar bu yazı "BENİM PROBLEMİM DEĞİL, AYRICA UMURUMDA DA DEĞİL" Belki bu vesileyle aracınızı nereye park etmemeniz gerektiğini öğrenmiş olur, tekrar yapmazsınız. Ayrıca aracını kaldırıma park eden sevgili hamile bayan; bebeğiniz doğduğunda onu bebek arabası ile gezdirirken "eşeğin" teki kaldırıma araç park eder ve siz bebeğinizle akan trafikte ilerlemek zorunda kalıp, bebeğinizin canını tehlikeye atmayın diye bugün ben siz ve sizin gibiler'i şikayet etmeye devam edeceğim.  


Ebru Bulgurcu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder