29/10/2013

Marmaray Projesi Açılıyor...



  
Dünyanın en önemli projelerinden biri olan MARMARAY 29 Ekim 2013 tarihinden. Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah GÜL ve Başbakanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN' ın katılımıyla AÇILIYOR...



Projeyle ilgili detaylar..



Dünyadaki en önemli projelerden biri olan Marmaray Projesi, İstanbul'un kentsel yaşantısını sağlıklı olarak sürdürebilmesi, kentlilere çağdaş bir kent yaşam ve kentsel ulaşım imkanları sunulabilmesi, kentin doğal tarihi özelliklerinin korunabilmesi için tasarlanmış, elektrik enerjisi kullanarak çevreyi kirletmeyen yüksek kapasitelibir demiryolu altyapı projesidir.
 
İstanbul, bir yandan tarihi ve kültürel değerleriyle korunması gereken, diğer yandan toplu ulaşım sistemlerinin çevresel etkilerinin azaltılabilmesi ve demiryolu sistemlerinin kapasitesi, güvenilirliği ve konforunun arttırılabilmesi için modern demiryolu tesislerinin kurulmasını gerektiren bir şehirdir.
 
"Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray)" Projesi, Avrupa yakasında bulunan Halkalı ile Asyayakasında bulunan Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sistemiyle birbirine bağlamak amacıyla İstanbul'daki banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) inşasına dayanmaktadır.
 
İstanbul Boğazının her iki yakasındaki yüzeysel demiryolu hatları,İstanbul Boğazı'nın altından geçecek olan bir demiryolu tüneli ile birbirine bağlanacaktır. Boğaz Geçiş Kesiminde (Marmaray) çift hat, Kazlıçeşme'den sonra Yedikule'de yeraltına girecek; yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazının altından geçip diğer bir yeni yer altı istasyonu olan Üsküdar'dan ilerleyerek Ayrılıkçeşme'de tekrar yüzeye çıkacak ve Söğütlüçeşme'ye ulaşacaktır. Bu Kesimin uzunluğu yaklaşık 13,5 km olacaktır.
 
Boğazın her iki yakasındaki, Halkalı-Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme-Gebze arasındaki Banliyö İyileştirmesi Kesiminde ise mevcut 2 hat tamamen kaldırılarak 3 hatlı Hızlı Tren ve Banliyö Trenlerinin bir arada çalışabileceği yüzeysel demiryolu ağı teşkil edilecektir. Bu kesimin uzunluğu Avrupa'da 19 km, Asyada 44 km olmak üzere toplamda yaklaşık 63 km olacaktır.
 
Proje, şu anda dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisidir. İyileştirilmiş ve yeni demiryolu sisteminin tamamı, yaklaşık 76 km uzunluğunda olacaktır. Ana yapılar ve sistemler, batırma tüp tünel, delme tüneller, aç-kapa tüneller, hemzemin yapılar, 3 yeni yeraltı istasyonu, 38+1* yerüstü istasyonu (yenileme ve iyileştirme), işletim kontrol merkezi, sahalar, atölyeler, bakım tesisleri, yerüstüne inşa edilecek olan yeni bir üçüncü hat dahil olmak üzere, mevcut hatların iyileştirilmesi, tamamen yeni elektrikli ve mekanik sistemler ve temin edilecek olan modern demiryolu araçlarını kapsayacak 4 bölümden oluşmaktadır.
 
* Ayrılıkçeşme transfer istasyonu Kadıköy-Kartal Metro projesi kapsamında İBB tarafından yapılmaktadır.


İSTASYONLAR...

Projenin Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) bölümündeki üç yeni istasyon, derin yeraltı istasyonları olarak inşa edilmiştir. Bu istasyonlar AYGM ve Belediyeler dahil olmak üzere ilgili Yetkili Kurumlarla çok sıkı işbirliği içerisine hareket eden Yüklenici tarafından detaylı olarak tasarlanmıştır.
Bu istasyonların üçünün de ana konkorsu olabildiğince yeraltında tasarlanmış ve sadece girişleri yüzeyden görülebilmektektir. Yenikapı, Proje üzerindeki en büyük aktarma istasyonu olacaktır. Bu bölümde ayrıca yeni bir yüzey istasyonu olan Kazlıçeşme İstasyonu mevcut Kazlıçeşme İstasyonunun hemen doğusunda inşa edilmiştir.
 
Asya Yakasında 44.4 km, Avrupa Yakasında ise 19.2 km mevcut banliyö hatlarının iyilestirilmesi ve yüzeysel metroya dönüstürülmesi işini kapsayan 2. kısımda toplam 37 istasyon yenilenerek modern istasyonlar haline getirilecektir. İstasyonlar arası ortalama mesafe 1 - 1,5 km olarak planlanmaktadır. Mevcutta iki olan hat sayısı üçe çıkarılacaktır ve sistem T1, T2 ve T3 olmak üzere 3 hattan oluşacaktır. T1 ve T2 hatlarında Banliyö (CR) Trenleri calışacak, T3 hattı ise, Şehirlerarasi yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacaktır.
 
Kadıköy-Kartal Raylı Sistem Projesi ile Marmaray Projesi, Kadıköy-Kartal Metro projesi kapsamında İBB tarafından inşa edilen Ayrılıkçeşme (İbrahimağa) İstasyonunuda entegre olacak, böylece iki sistem arasında yolcu transferi gerçekleşebilecektir.
 
Hat üzerinde minimum kurp yarıçapı 300 metre, maksimum düsey hat eğimi anahat yolcu ve yük trenlerinin çalışmasına elverişli olacak şekilde % 1.8 olarak öngörülmüştür. Proje hızı 100 km/saat olarak planlanırken, ortalama işletme hızı ise 45 km/saat olarak tahmin edilmektedir. İstasyonların banliyö platform uzunluğu ise 10 araçtan oluşan metro dizisinin yolcu indirme ve bindirmesine uygun olacak şekilde 225 metre olarak projelendirilmektedir.

YOLCULUK SÜRESİ....

"Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray)" Projesi'nin güzergahı, İstanbul Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) -Sözleşme BC1- kesimi hariç olmak üzere, mevcut banliyö demiryolu hattının güzergahı ile benzerlik göstermektedir. Halkalı ile Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme ile Gebze arasındaki mevcut istasyonların çoğu yıkılıp yeniden yapılacak; fakat binalar revizyon ve onarımdan geçirilecek veya tamamen yeni binalar inşa edilecektir.
 
Bunlara ek olarak, Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar'da yeni yeraltı istasyonları inşa edilmekte ve demiryolu teknolojisi, modern sistemler ve demiryolu araçları kullanılarak iyileştirilmektedir.
 
Halkalı'dan Gebze'ye bir yolculuk, Sirkeci'den Haydarpaşa'ya feribotla geçiş dahil olmak üzere, tipik koşullar altında 185 dakika sürmektedir. İyileştirilmiş banliyö demiryolu sistemi tümüyle hizmete açıldığında, bu yolculuk 105 dakika sürecektir. Bir başka ifadeyle yolcular, bu yolculuktan 80 dakika zaman kazanacaklardır.
 
Yukarıda belirtilen durum dahil olmak üzere, yolculuk süresi ile ilgili diğer örnekler, aşağıda liste halinde sunulmuştur:
 
 
  • Gebze ve Halkalı arası 105 dakika
  • Bostancı ve Bakırköy arası 37 dakika
  • Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika
  • Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika
 
Tüm sistemin hizmete açılacağı yılda, zamandan elde edilecek toplam tasarrufun yaklaşık 13 milyon saat olacağı hesaplanmıştır; 2015 yılı itibariyle elde edilecek olan toplam zaman tasarrufu, yaklaşık 25 milyon saat olacak ve sistemlerin kapasitesi tamamen kullanılabilir hale geldiğinde elde edilecek zaman tasarrufu yılda yaklaşık 36 milyon saat veya tüm dünya genelinde her gün insanlar tarafından kazanılan zaman yaklaşık 100.000 saat (11.4 yıl) olacaktır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder